SLA Plus: nu ook beschikbaar voor Hypernode

Stel je voor het is zondagmiddag 12:00, over een uur verstuur je een mailing naar je complete klantenbestand met een speciale actie. Je loopt voor de zekerheid nog even door je shop en komt erachter dat de koppeling met iDEAL niet meer werkt. Je wilt de actie niet uitstellen, maar je webdeveloper is ook niet bereikbaar en zelf kun je het probleem niet verhelpen. Met SLA Plus heb je altijd een techneut standy staan die je uit uit de brand helpt en ervoor zorgt dat je campagne soepel verloopt.

Wat is SLA Plus?

Byte levert als een van de eerste hosters in Nederland de dienst SLA Plus aan. SLA Plus is een extra service waarbij je beroep kunt doen op de 24/7 Noodhulpdienst. Deze helpt je wanneer je technische problemen hebt met je website of webshop. Hierin gaan we dus een stapje verder dan in onze normale dienstverlening en het biedt je net dat beetje extra zekerheid van een techneut die 24/7 standby staat. Deze dienst is al een tijd beschikbaar voor sites op het clusterplatform maar sinds kort is het ook mogelijk om SLA Plus af te sluiten bij een Hypernode pakket.

Voorkom omzetverlies met SLA Plus

Wanneer je problemen hebt met je website of webshop kan dat flink omzetverlies tot gevolg hebben. Je wilt in dat geval het probleem zo snel mogelijk oplossen. Soms kan je dat echter niet zelf en is je webbouwer niet bereikbaar. Met een SLA Plus kun je op dat moment de 24/7 Noodhulpdienst inschakelen. De 24/7 Noodhupdienst bestaat uit een groep techneuten die, zoals de naam doet vermoeden, op elk moment van de dag bereikbaar zijn. Dus ook ‘s nachts en in het weekend.

Hoe werkt de 24/7 Noodhulpdienst?

Wanneer je, zoals in bovenstaand voorbeeld, een probleem hebt met je applicatie kun je via bytenoodhulpdienst.nl kun je een verzoek om hulp inschieten. Zodra we je verzoek binnenkrijgen nemen we direct contact met je op en gaan we gelijk op zoek naar de oorzaak van het probleem. Zodra we de oorzaak gevonden hebben proberen we deze naar best effort op te lossen zodat jouw shop de avond of het weekend door komt. Na afloop krijg je een debrief waarmee je naar de webbouwer kunt om de problemen structureel op te laten lossen.
Een greep uit de problemen die we de afgelopen tijd hebben opgelost:

  • Iemand had problemen met de cache in Magento. Dit bleek een bug in Magento te zijn en werd opgelost door het installeren van een bepaalde patch.
  • Een van onze klanten kreeg een melding dat het geheugen op zijn Hypernode heel snel vol liep. Hij had al uitgezocht dat MySQL (de database) al het geheugen op snoepte. Uiteindelijk heeft een van onze techneuten wijzigingen aangebracht in de configuratie van de database server, die de klant zelf had ingericht. En vervolgens liep de shop weer als een zonnetje.

Ik wil ook SLA Plus

Je kunt SLA Plus via het Service Panel (onder pakketbeheer -> Add-ons) toevoegen aan je hostingpakket. Het is beschikbaar bij de volgende pakketten: Magento Grow, Magento Go Big, Magento Excellence, Dedicated Magento Cluster en Optimize (op het clusterplatform). Wanneer je een Managed Cluster Unit (MCU) afneemt is de dienst zelfs inbegrepen.
Bij het inschakelen van de 24/7 Noodhulpdienst rekenen we € 50,- per kwartier dat we met jouw shop bezig zijn om ‘m weer up-and-running te krijgen (met een minimum van € 100,-).
[widget id=”magereport_widget-4″ /]